WEKO3
アイテム
コミュニケーション円滑化のための作業画面外情報の見せ方
http://hdl.handle.net/10445/4972
http://hdl.handle.net/10445/4972ae4e71f1-cdda-4fc7-a645-23fea0e31876
Item type | 会議発表用資料 / Presentation(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2010-11-26 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | コミュニケーション円滑化のための作業画面外情報の見せ方 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_c94f | |||||
資源タイプ | conference object | |||||
アクセス権 | ||||||
アクセス権 | metadata only access | |||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_14cb | |||||
著者 |
加藤, 瑞樹
× 加藤, 瑞樹× 迎山, 和司 |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | In this research, we propose one of online video game interfaces to indicate positions and conditions of players. This purpose promotes communication among online players. In usual, many games use a radar map system which displays relative positions of players separately. In a radar system, it's difficult for players to search other players who want to help, to inform gathering spots and so on, because of displaying little information for communication. For solving this problem, we propose one interface that uses screen edge. This interface displays icons and markers which indicate other player's position and condition and additional information for communication. | |||||
書誌情報 |
エンターテインメントコンピューティング2007デモ発表 発行日 2007-10 |
|||||
査読有無 | ||||||
値 | なし/no | |||||
研究業績種別 | ||||||
値 | 国内学会/Domestic Conference | |||||
単著共著 | ||||||
値 | 共著/joint | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 情報処理学会 |