ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 文献種別
  2. 会議発表論文/Conference Paper
  1. 研究者
  2. 情報アーキテクチャ学科
  3. 伊藤 恵 (Ito, Kei)

観光地に関するソーシャルメディア投稿の分類手法の提案

http://hdl.handle.net/10445/8868
http://hdl.handle.net/10445/8868
135cd339-8a2a-4035-a162-fe2fb4a89327
名前 / ファイル ライセンス アクション
7-L.pdf 7-L.pdf (683.3 kB)
Item type 会議発表論文 / Conference Paper(1)
公開日 2021-09-09
タイトル
タイトル 観光地に関するソーシャルメディア投稿の分類手法の提案
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者 櫛部, 健汰

× 櫛部, 健汰

WEKO 747

櫛部, 健汰

Search repository
伊藤, 恵

× 伊藤, 恵

WEKO 13
e-Rad 30303324

ja 伊藤, 恵
ISNI


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 近年,ソーシャルメディアを観光時に活用することが増加している.観光地に関する情報を容易に収集できたり,簡 単にユーザーと共有できるなど近年の観光行動に必須になりつつある.しかし,ソーシャルメディア情報は信憑性が 低く,情報量が膨大であるというデメリットがある.観光従事者はデメリットの影響でソーシャルメディアから観 光地に関する有益な情報を取得するのが難しくなっている.そこで本研究の目的として特定の観光地に関するソー シャルメディア情報をその観光地の観光従事者が容易に利用できるように,ソーシャルメディア情報分類手法を提案 する.本研究では日本で利用者が多い Twitter に着目した.アカウントからキーワードを抽出し,そのキーワード をもとに Twitter 情報 (以下,Tweet) を収集する.収集した Tweet に関してトピックモデルを活用することでト ピックごとに分類したのちに観光従事者が活用しやすいように動機 Tweet,移動願望 Tweet,現地 Tweet,評価 Tweet の 4 種類に分類する.
In recent years, the use of social media has been increasing, and it has become indispensable for tourism activities, as it allows us to easily collect information about tourist attractions and share it with other users. However, social media information has some disadvantages such as low credibility and huge amount of information. The disadvantages make it difficult for tourist workers to obtain useful information about tourist attractions from social media. Therefore, the purpose of this study is to propose a social media information classification method to make it easier for tourist workers to use social media information about a specific tourist attraction. In this study, we focused on Twitter, which has many users in Japan. We extract keywords from accounts and collect Twitter information (hereinafter referred to as ”Tweet”) based on the keywords. The collected Tweets are categorized by topic using a topic model, and then classified into four types: promotional Tweet for tourist attraction, wishing to visit or moving to visit Tweet for tourist attraction,local Tweet of tourist attraction and evaluation Tweet of tourist attractions.
書誌情報 日本ソフトウェア科学会第38回大会

発行日 2021-09-01
査読有無
値 なし/no
研究業績種別
値 国内学会/Domestic Conference
単著共著
値 共著/joint
権利
権利情報 利用上の注意事項の例: ここに掲載した著作物の利用に関する注意 本著作物の著作権は日本ソフトウェア科学会に帰属します.本著作物は著作権者である日本ソフトウェア科学会の許可のもとに掲載するものです.ご利用に当たっては「著作権法」に従うことをお願いいたします. Notice for the use of this material: The copyright of this material is retained by the Japan Society for Software Science and Technology(JSSST). This material is published on this web site with the agreement of the JSSST. Please comply with Copyright Law of Japan if any users wish to reproduce, make derivative work, distribute or make available to the public any part or whole thereof.
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
その他の言語のタイトル
その他のタイトル A Proposal for a Classification Method of Social Media Posts about Tourist Attractions
出版者
出版者 日本ソフトウェア科学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 14:26:05.903987
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3