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アイテム
観光地に関するソーシャルメディア投稿の分類手法の提案
http://hdl.handle.net/10445/8868
http://hdl.handle.net/10445/8868135cd339-8a2a-4035-a162-fe2fb4a89327
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
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Item type | 会議発表論文 / Conference Paper(1) | |||||
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公開日 | 2021-09-09 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 観光地に関するソーシャルメディア投稿の分類手法の提案 | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |||||
資源タイプ | conference paper | |||||
著者 |
櫛部, 健汰
× 櫛部, 健汰× 伊藤, 恵 |
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抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 近年,ソーシャルメディアを観光時に活用することが増加している.観光地に関する情報を容易に収集できたり,簡 単にユーザーと共有できるなど近年の観光行動に必須になりつつある.しかし,ソーシャルメディア情報は信憑性が 低く,情報量が膨大であるというデメリットがある.観光従事者はデメリットの影響でソーシャルメディアから観 光地に関する有益な情報を取得するのが難しくなっている.そこで本研究の目的として特定の観光地に関するソー シャルメディア情報をその観光地の観光従事者が容易に利用できるように,ソーシャルメディア情報分類手法を提案 する.本研究では日本で利用者が多い Twitter に着目した.アカウントからキーワードを抽出し,そのキーワード をもとに Twitter 情報 (以下,Tweet) を収集する.収集した Tweet に関してトピックモデルを活用することでト ピックごとに分類したのちに観光従事者が活用しやすいように動機 Tweet,移動願望 Tweet,現地 Tweet,評価 Tweet の 4 種類に分類する. In recent years, the use of social media has been increasing, and it has become indispensable for tourism activities, as it allows us to easily collect information about tourist attractions and share it with other users. However, social media information has some disadvantages such as low credibility and huge amount of information. The disadvantages make it difficult for tourist workers to obtain useful information about tourist attractions from social media. Therefore, the purpose of this study is to propose a social media information classification method to make it easier for tourist workers to use social media information about a specific tourist attraction. In this study, we focused on Twitter, which has many users in Japan. We extract keywords from accounts and collect Twitter information (hereinafter referred to as ”Tweet”) based on the keywords. The collected Tweets are categorized by topic using a topic model, and then classified into four types: promotional Tweet for tourist attraction, wishing to visit or moving to visit Tweet for tourist attraction,local Tweet of tourist attraction and evaluation Tweet of tourist attractions. |
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書誌情報 |
日本ソフトウェア科学会第38回大会 発行日 2021-09-01 |
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査読有無 | ||||||
値 | なし/no | |||||
研究業績種別 | ||||||
値 | 国内学会/Domestic Conference | |||||
単著共著 | ||||||
値 | 共著/joint | |||||
権利 | ||||||
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著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
その他の言語のタイトル | ||||||
その他のタイトル | A Proposal for a Classification Method of Social Media Posts about Tourist Attractions | |||||
出版者 | ||||||
出版者 | 日本ソフトウェア科学会 |