ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 文献種別
  2. 学術雑誌論文/Journal Article
  1. 研究者
  2. メタ学習センター
  3. 椿本 弥生 (Tsubakimoto, Mio)

大学生を中心とした持続可能な学習支援組織の構築とピア・チュータリング実践

http://hdl.handle.net/10445/6702
http://hdl.handle.net/10445/6702
b737d44e-e4ed-40e2-85ef-917c4a0f5928
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2013-01-15
タイトル
タイトル 大学生を中心とした持続可能な学習支援組織の構築とピア・チュータリング実践
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
アクセス権
アクセス権 metadata only access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_14cb
著者 椿本, 弥生

× 椿本, 弥生

WEKO 80
e-Rad 40508397

ja 椿本, 弥生
ISNI


Search repository
大塚, 裕子

× 大塚, 裕子

WEKO 77
e-Rad 10419038

ja 大塚, 裕子
ISNI


Search repository
高橋, 理沙

× 高橋, 理沙

WEKO 9497

高橋, 理沙

Search repository
美馬, のゆり

× 美馬, のゆり

WEKO 53
e-Rad 00275992

ja 美馬, のゆり
ISNI


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Recently, the disparity between the ability which higher education requires and the basic ability which students have has been regarded as a problem. This situation increases the necessity of extracurricular learning support for students, and practice of peer tutoring has received people's attention inside and outside Japan. In this study, we have established a student-mainly-managed learning support organization and environment called “Meta Learning Lab”, and tried to practice peer tutoring intended for giving an opportunity of meta learning (learning how to learn) for students. As preparations for this, we implemented the tutor training and designed the learning space. We encouraged tutors to try not to teach answer of problem but to have learners finding the way of learning by themselves. As a result, according to the comments of learners, we could find the tutoring activity advances students’ meta-cognitions for their own leaning methods and also it has an effect of improving students’ motivations to learn.
KEYWORDS: LEARNING SUPPORT ORGANIZATION, LEARNER CENTERED, PEER TUTORING, META LEARNING, EXTRACURRICULAR EDUCATION, HIGHER EDUCATION
書誌情報 日本教育工学会論文誌

巻 36, 号 3, p. 313-325, 発行日 2012
査読有無
値 あり/yes
研究業績種別
値 原著論文/Original Paper
単著共著
値 共著/joint
その他の言語のタイトル
その他のタイトル Establishing a Sustainable Learning-support-organization and Practice of Peer Tutoring Centering on College Students
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-20 13:12:17.887589
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3